Блог и новости

Назад к Блог и новости

Ребрендинг сервисов Google AdWords и DoubleClick

Google AdWords и DoubleClick останутся в прошлом

Поисковый гигант проводит крупный ребрендинг

По словам Google, расценки не меняются и никакие услуги не объединяются. Компания сохранит бренды AdSense и AdMob для рекламных технологий продаж, ориентированных на небольшие сайты, и для разработчиков мобильных приложений соответственно.

Однако основной рекламный инструмент теперь будет называться Google Ads. Он обеспечит охват поискового механизма Google, сервиса YouTube, магазина приложений Google Play и трех миллионов партнерских ресурсов. Как утверждается, интерфейс, используемый в Google Ads по умолчанию, будет упрощен и автоматизирован.

Программное обеспечение для покупателей рекламы теперь будет называться Google Marketing Platform. Дополнительным инструментом для крупных продавцов станет Google Ads Manager.

Сервис AdWords, показывающий текстовые объявления в результатах поиска, был запущен в 2000 году. Компанию DoubleClick, являющуюся одним из пионеров интернет-рекламы, компания Google приобрела за 3,1 млрд долларов в 2008 году.

***

Alphabet Inc’s (GOOGL.O) Google announced on Wednesday the biggest-ever rebranding of its advertising software, retiring the DoubleClick and AdWords brands to streamline entry points for advertisers and ad sellers.

The logo of Google is pictured during the Viva Tech start-up and technology summit in Paris, France, May 25, 2018. REUTERS/Charles Platiau

Google executives said its fees are not changing, and no services are merging. The company will retain the AdSense and AdMob brands for ad sales technologies that are aimed at small websites and mobile app developers, respectively.

But its basic tool for buying ads now will be named Google Ads, with access to inventory on Google search, its YouTube video service, the Google Play app store and 3 million partner properties. The default interface for Google Ads will be simplified, executives said, with automation powering the design of ads and deciding where they should run.

High-end software for ad buyers will be called Google Marketing Platform. Google Ads Manager will be a complementary tool for large sellers.

Brian Wieser, a senior financial analyst following advertising companies for Pivotal Research, said Google’s services generate “a lot of confusion” among people not steeped in the industry.

Поделиться

Добавить комментарий

Назад к Блог и новости